Varje år deltar Sveriges förhandlingsdelegation vid FN:s klimattoppmöte COP och sedan 2021 har Business Sweden haft det unika uppdraget att samordna Sveriges officiella näringslivsdelegation och en svensk paviljong. Innovationer spelar en avgörande roll i klimatomställningen, och med COP28 som snart inleds i Förenade Arabemiraten, Dubai mellan den 30 november – 12 december, samlar vi det svenska näringslivet för att presentera årets näringslivsdelegation.

Under pressbriefingen kommer de deltagande företagen att presenteras, och en översikt av programmet i den svenska paviljongen kommer att delges. Vi kommer också att lyfta fram de centrala fokusområdena för den svenska förhandlingsdelegationen, följt av en mingelsession där deltagande företag och närvarande media får möjlighet att nätverka.

Tid: Måndag 13 november, kl. 09.0
Plats: Restaurangen i World Trade Center, entré Kungsbron 1, Stockholm.
Endast deltagande på plats.

Det är fortfarande möjligt för journalister att anmäla sig till press briefingen: Press briefing - COP28 (invitepeople.com)

Läs mer om Sveriges deltagande på COP28: COP28 - Business Sweden (business-sweden.com)

Näringslivsdelegationen:

Julia Emnell
Mobil +46 73-031 64 98
e-post till Julia Emnell

Business Sweden hjälper svenska företag att förverkliga sina exportambitioner och internationella företag att investera och växa i Sverige. Med närvaro på över 40 marknader runt om i världen, identifierar vi affärsmöjligheter som ger våra kunder möjlighet att expandera och bidra till jobb och hållbar tillväxt.